Boenden ska vara tömt. Stäng av kyl och frys, samt dra ut dem så att vi kommer åt bakom. Frysen måste också vara avfrostad innan vi kan städa den. Om du vill att vi städar bakom spisen ska den också dras fram så att vi kommer åt bakom.
Kostnaden för flyttstäd varierar beroende på fler olika faktorer, bland annat storlek på boende och hur omfattande städbehovet är. Vi skickar alltid ut en offert som du som kund får bekräfta. Vi kommer överens om ett fast pris om inget annat avtalas.
Du lämnar in nycklar på vårt lokala kontor alternativ så möts vi upp på avtalad tid och plats.
Givetvis är vi är försäkrade, via Länsförsäkringar. Vi tar fullt ansvar för skador som vi orsakar. Även för den, eller de, nycklar som du lämnat till oss.
Dubbelkolla så att du har rätt att nyttja RUT-avdraget. Här hittar du villkor för att få RUT-avdrag.
Städmaterial ingår alltid i priset.
Städningen utförs enligt svensk standard/mäklarsamfundet. Vi garanterar att de nya hyresgästerna eller ägarna blir nöjda med städningen inför flytten. Skulle du få påbackning på besiktningen så åtgärdar vi detta inom 48 timmar.
Vid dessa tillfällen så förbehåller vi oss rätten att avsäga oss städningen till bostaden. Vi ringer upp kunden direkt och förklarar situationen samt ger ett nytt fast pris. Detta förekommer väldigt sällan och ofta behövs bostaden andra åtgärder som exempelvis sanering eller liknande.
Du har alltid rätt att avboka flyttstädningen fyra arbetsdagar innan avtalat datum.
Det beror på hur stort kontoret är och i vilken omfattning du önskar kontorsstädning.
Självklart! Det är dina behov som styr upplägget.
Du kan enkelt via vårt beräkningsverktyg online räkna ut pris och sedan skicka en bokningsförfrågan. Vi kontaktar dig så snart vi kan och kommer ut på ett besök till dina lokaler för att gå igenom detaljer och förutsättningar.
Nej, vi tar med det som vi behöver.
Ni får gärna se till att det inte ligger prylar och saker framme. Det blir som bäst om vi får fokusera på städningen.
Nej, vi tar med det som vi behöver.
Vi har självklart försäkring som täcker kostnader vid eventuella skador.
Generellt kan man säga att vi städar från golv till tak. Vi dammtorkar eller våttorkar allt vi kommer åt (lister, möbler, väggar, lampor, hyllor, karmar, fria ytor etc.), vi dammsuger, skurar. Rengör toaletter/badrum och kök.
Genom att städa inför visningen gör du bostaden mer attraktiv inför bostadsaffären. Genom att anlita städfirma sparar du tid och får garanterat rent från grunden.
Ja, med RUT-avdraget kan du boka städning inför visning och endast betala 50 % av priset. Alla privatpersoner som betalar skatt i Sverige och har fyllt 18 år kan använda sig av RUT.
Vi tar med städmaterial.
Det beror på hur stort boendet är och om du vill ha någon tilläggstjänst som exempelvis fönsterputs. Du kan enkelt beräkna pris online. Hör av dig om du har några funderingar.
Du kan antingen vara hemma och öppna åt våra fönsterputsare eller så kommer vi överens om en tid du kan lämna in nyckeln på ett av våra kontor.
Nej, vi tar med allt vi behöver.
Självklart, hör av er inom 48 timmar så kommer vi och kompletterar.
Du kan göra RUT-avdrag för hushållsnära tjänster, vilket fönsterputsning går under. Du behöver inte göra någonting utan vi sköter hanteringen. Observera att RUT-avdraget bara gäller för privatpersoner.